chatboty

Wciąż wielu z Was zapewne walczy z SEO i pozycjonowaniem organicznym w Google. Jednym wychodzi to lepiej, innym gorzej. Prawda jest jednak taka, że realia online się zmieniają. AI chatboty stają się coraz bardziej popularne. Obok SEO pojawia się GEO ( o którym pisałem już we wcześniejszym artykule – tutaj).

Jak zwiększyć widoczność marki w ChatGPT i innych AI chatbotach?

Rozwój dużych modeli językowych (LLM), takich jak ChatGPT, Gemini czy Claude, zmienia sposób, w jaki użytkownicy odkrywają marki i produkty. Dziś, zamiast tradycyjnego SEO, coraz większe znaczenie ma optymalizacja pod AI, co otwiera nowe możliwości dla firm, ale też stawia przed nimi wyzwania.

Jednym z narzędzi, które pomaga markom analizować ich widoczność w odpowiedziach generowanych przez AI, jest Chatbeat – innowacyjny produkt stworzony przez zespół Brand24. Pozwala on śledzić, jak często marka pojawia się w wynikach zapytań w ChatGPT i innych chatbotach oraz identyfikować obszary do poprawy.

Od kilku dni aktywnie korzystam z wczesnego dostępu do Chatbeat i analizuje jak AI „widzi” moją markę. Wyniki? Gdybym nie walczył o GEO i nie budował już od pewnego czasu pozycjonowania pod chatboty może i bym się ich nie spodziewał. Na niektóre frazy pojawiam się częściej, na inne rzadziej. Oczywiście nie mówię tutaj o swojej prywatnej stronie (tej tutaj), ale o firmowej (studioalladyn.pl).

Jak zwiększyć widoczność marki w chatbotach?

Aby zwiększyć widoczność swojej marki w AI chatbotach, warto zadbać o kilka kluczowych aspektów. Udostępnij treści dla AI, pozwalając OpenAI i innym modelom na indeksowanie Twojej strony poprzez aktualizację pliku robots.txt, czy dodanie llms.txt. Monitoruj wzmianki o marce za pomocą narzędzi takich jak Chatbeat, które analizują, jak AI postrzega Twoją firmę. Inwestuj w PR, współpracuj z influencerami i publikuj wartościowe treści, by zwiększyć liczbę wzmianek. Twórz wysokiej jakości treści – blogi, artykuły czy materiały na YouTube, które AI uwzględnia w swoich odpowiedziach. I oczywiście wiele więcej…

Czy warto optymalizować markę pod ChatGPT?

Tak! ChatGPT ma obecnie 3,6 miliarda użytkowników miesięcznie, co stanowi już 5% ruchu Google. Widoczność w AI chatbotach nie tylko zwiększa świadomość marki, ale też buduje zaufanie – odpowiedzi AI są postrzegane jako wiarygodne źródło informacji. Odważę się napisać, że pokolenie Z krozysta już tylko z chatbotów. Tak więc do dzieła.

To dopiero początek nowej ery marketingu AI – marki, które już teraz dostosują się do tej zmiany, zyskają ogromną przewagę konkurencyjną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *